28 квітня 2021р.


Через атестацію до підвищення
професійної майстерності

  Одним із важливих напрямків зміцнення кадрового складу установи є атестація педагогічних працівників. Позаду залишився складний, але продуктивний та професійно-цікавий шлях атестації педагогів ДРУЦКРДІ «Мрія» у 2020-2021рр. Учитель-логопед Романова І.О., практичний психолог Петренко К.П., вихователі по роботі з дітьми-інвалідами Волчек С.М., Бондаренко І.П. та асистент вихователя по роботі з дітьми-інвалідами Діденко В.В. пройшли всі необхідні кроки активної фази атестаційного циклу відповідно до Типового положення про порядок проведення атестації педагогічних працівників.

  Атестація була спрямована на всебічне комплексне оцінювання педагогічної діяльності, за якою визначаються відповідність займаній посаді педагогічного працівника, рівень його кваліфікації, присвоюється кваліфікаційна категорія, педагогічне звання. Важливим аспектом є оцінка професійної діяльності, загальної культури, моральних якостей педагога.

  І ось відбулося заключне засідання атестаційної комісії. Комісія формується з досвідчених педагогічних працівників, представників профспілкової організації, працівників методичних служб. Члени комісії заслуховують працівників, які атестуються. Всебічно розглядають і оцінюють результативність їх роботи. Визначають рівень фахової підготовки, професійної компетентності, рейтингу серед педагогічних працівників Державної реабілітаційної установи «Мрія» з урахуванням думки батьків.

  Важливо відмітити, що атестаційна комісія департаменту освіти і науки облдержадміністрації підтримала клопотання нашої установи про присвоєння кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» вчителю-логопеду Романовій І.О. й вихователю по роботі з дітьми-інвалідами Волчек С.М. Фахівці беруть активну участь в інноваційній діяльності, використовують сучасні педагогічні технології в реабілітаційному процесі, створюють авторські програми.

  Головне, що організація атестації педагогічних працівників позитивно позначиться на якості реабілітаційної роботи.



21 квітня 2021р.


Дидактичні засоби в подарунок

  Дитина з інвалідністю потребує особливо створеного реабілітаційно- розвивального середовища, важливою складовою якого є спеціальні дидактичні матеріали і посібники. Вони добираються так, щоб відповідати інтересам дітей на кожному етапі розвитку. Ці посібники допомагають накопичувати досвід для поступового переходу від конкретного до абстрактного, розв’язувати освітні, виховні, розвивальні завдання. Чим складніші вади, тим більше індивідуалізованим повинно бути таке середовище. Його розбудовою наші педагоги займаються щодня. В цьому їм допомагають спонсори. Придбані ними дидактичні посібники збагачують і вдосконалюють предметно-розвивальний простір кабінету психологічної корекції, кабінету практичного психолога, реабілітаційних груп.

  Спеціалісти Служби соціальної реабілітації (абілітації) висловлюють щиру подяку Андрію Гдовському, шеф- повару, автору проекту @super_yogurt_mk щодо придбання спеціального обладнання та дидактичних посібників для реабілітації дітей з інвалідністю.

  Дидактичні засоби розвитку є знаряддям професійної роботи педагога та інструментом навчально-пізнавальної діяльності дитини:

  - обтяжний сенсорний жилет стимулює пропріоцептивну та тактильну системи, заспокоює, знімає високий рівень тривожності та допомагає дитині, особливо з діагнозом «аутизм», сконцентрувати увагу;

  - палички Кюізенера. Набір сприяє розвитку дитячої творчості, пізнавальної активності, дрібної моторики, наочно-дійового мислення, уваги, просторового орієнтування, сприйняття, комбінаторних і конструкторських здібностей;

  - різнокольоровий сенсорний Пуш ап (антистрес) спрямований на розвиток дрібної моторики, вивчення кольорів, зняття високого рівня тривожності та стресу.

  Фахівці нашої установи і батьки вдячні за надану допомогу у зміцненні здоров’я дітей, за підтримку, соціальну позицію. Спільними зусиллями небайдужих людей діти мають можливість отримувати якісні реабілітаційні послуги.



15 квітня 2021р.


Ділимося досвідом

  Нелегко організувати дистанційне навчання в умовах карантину. Але наші практичні психологи навчилися справлятися із зовнішніми негативними обставинами, пристосовуючись до нових умов праці. Психолого-педагогічна робота фахівців спрямована на досягнення головної мети – підготувати дитину до самостійного життя.

  Психологічний супровід має задовольняти актуальні потреби дитини з інвалідністю, допомагати у вирішенні її індивідуальних проблем, формувати правила поведінки, міжособистісну комунікацію з дорослим й однолітками.

  Саме тому, за вимогою часу, в роботі практичних психологів Катерини Петренко, Наталії Остапенко, Анастасії Мельникової впроваджуються нові методи психологічного супроводу.

  Психологи консультують батьків, відповідають на актуальні питання у вайбер-групах, телефонному режимі; розміщують завдання, дидактичні ігри та вправи у форматі відео з Ютубу, Фейсбуку, авторських відео відповідно тематиці тижня.

  Діти отримують ретельно підібрані завдання із врахуванням індивідуальних можливостей кожного. Батьки у вигляді фото, відео різних видів дитячої діяльності здійснюють зворотний зв’язок із фахівцем. Переважна більшість батьків отримують психологічні знання, відповіді на питання, що їх цікавлять: як навчити дитину спілкуватися з однолітками, формувати її пізнавальну сферу, емоції, волю.

  Релаксаційна музика на заняттях активізує емоційний стан дитини. Вправи для впливу на пропріоцептивну систему, тактильну, вестибулярну, на координацію рухів дають можливість практичним психологам отримувати хороший результат.

  Авторські відео, створені Петренко К., Остапенко Н., допомагають батькам у домашніх заняттях.

  Психологи Державної реабілітаційної установи Центру комплексної реабілітації дітей з інвалідністю «Мрія» здатні ефективно діяти в нових умовах та знаходити способи вирішення життєвих і професійних задач.



8 квітня 2021р.


Візитна картка дистанційної роботи
фахівців-реабілітологів

  В Україні знову весняний локдаун, суворіший ніж минулого року. Сьогоднішній день спонукає нас навчатися та пристосовуватися в тих умовах, які диктує нам життя. Нелегко організувати дистанційне навчання в умовах карантину, а з малюками, яким необхідна найбільша увага, ще складніше.

  Якщо дистанційне навчання сприймали як «гостя», то зараз до нього всі звикли. Протягом року фахівці-реабілітологи нашої установи змінювали підходи, залучали нові форми роботи. Насамперед, це відеоматеріали, які ретельно обираються, обробляються та подаються для спільної роботи батьків і дітей. У ході своїх занять спеціалісти використовують інтерактивні платформи для спілкування з дітьми та батьками, консультації-практикуми тощо. Дистанційний супровід реабілітаційного процесу проходить в режимі он-лайн з використанням платформи Google Classroom, Zoom. Фахівці-реабілітологи використовують у роботі авторські відео: лекції, відповіді на актуальні питання батьків, власні авторські відеоролики корекційно-розвивальних занять.

  У цей карантинний період неабиякого значення набувають заняття з логопедичної корекції, що проводять логопеди Романова І.О. і Липенець І.Г. Логопеди диференціюють матеріал відповідно до мовленнєвих порушень. Відеоуроки містять вправи для розвитку артикуляційної моторики за участі «мультяшних» героїв, яких діти люблять і знають.

  Існує зворотний зв’язок всієї мультидисциплінарної команди. Батьки, працюючи вдома, відправляють логопедам відео проведених занять із дитиною. Такі відеоуроки містять детальні інструкції щодо виготовлення і використання посібників для дихальної гімнастики в домашніх умовах разом з батьками. Це і цікаві ігри для активізації мовлення.

  Сподіваємось, що завдяки різноманітним формам дистанційної роботи будуть досягнуті певні позитивні результати в реабілітації дітей.



31 березня 2021р.


З турботою про дітей

  Колектив Служби соціальної реабілітації (абілітації) та батьки дітей з інвалідністю отримали в подарунок від Миколаївського обласного Благодійного фонду соціального захисту людей з інвалідністю "ЦЕНТР" парафінонагрівач "КАСКАД-7".

  Особливо такому подарунку зраділи медпрацівники. Адже завдяки парафінонагрівачу діти з руховими порушеннями зможуть отримувати ефективні теплові процедури. Це є одна із складових комплексної медичної реабілітації, що позитивно впливає на рухові можливості дитини: покращується кровообіг, підвищується обмін речовин у зігрітих тканинах, розслаблюються м'язи.

  Усі ми прагнемо, щоб наші діти були здоровими. І лише спільними зусиллями ми зможемо наблизитися до цієї мети. Щиро вдячні Благодійному фонду «Центр» в особі Голови фонду Лебедєву Олександру Івановичу за чуйність і небайдужість, завдяки чому поліпшується здоров’я дітей з особливими потребами.




Добро за покликом душі

  10 лютого до Державної реабілітаційної установи «Центр комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю «Мрія» завітали фахівці Головного управління державної податкової служби у Миколаївській області з подарунком – медичним обладнанням, що так необхідне для реабілітації дітей. Податківці Миколаївщини передали Службі стільці, сольові лампи.

  Проведена зустріч – не єдиний крок на шляху підтримки реабілітаційної установи з боку податківців. У рамках цієї допомоги реабілітаційний центр отримав меблі, іграшки та інший інвентар, що вже використовується в щоденній реабілітації.

  За словами в. о. начальника ГУ ДПС у Миколаївській області Дмитра Прокоф’єва, діти завжди мають потребу в особливій турботі, догляді, прагнуть поваги, піклування та любові.

  За допомогу у проведенні спільних заходів, направлених на поліпшення здоров’я дітей з особливими потребами, забезпечення їх інтелектуального та особистісного розвитку, створення сприятливих умов для швидшої соціальної адаптації, а також за чуйність і небайдужість в.о. начальника ГУ ДПС у Миколаївській області Дмитра Прокоф’єва та очолюваний їм колектив керівництво Державної реабілітаційної установи «Мрія» вручило подячний лист.




Шановні батьки!

  З метою забезпечення дітям з інвалідністю та їх батькам гарантованого державою переліку послуг із комплексної реабілітації наша установа має відповідну матеріально-технічну базу.

  Це обладнання вітчизняного та закордонного виробництва таке, як: інтерактивна система коригування нейромоторних порушень «Nirvana», система відновлення функції ходи «G-EO Evolution», комплекс локомоторної терапії «Locomat PRO», «Lokos-station», тренажери пасивного безперервного відновлення рухливості верхніх та нижніх кінцівок (ПБВР-А3, ПБВР-Е3), апарат TalksUp для роботи за методом Tomatis, костюми «Атлант», «Аделі», «Гравітон», апарати для лазеротерапії, магнітотерапії, електротерапії, гальванотерапії, мікрохвильової резонансної терапії, світлолікування, кисневої терапії, парафінолікування, грязелікування тощо.

  Проте для успішної соціальної адаптації та інтеграції дітей з інвалідністю в суспільство установа повинна мати таку матеріально-технічну базу, яка б забезпечувала можливість реалізації оптимального для кожного клієнта курсу реабілітаційних заходів. Тому питання оснащення реабілітаційного процесу науково-обгрунтованими технологіями, сучасним та ефективним реабілітаційним обладнанням, виведення його на більш високий якісний рівень є на сьогоднішній день актуальними.

  Необхідно відмітити, що фахівці-реабілітологи використовують нове сучасне обладнання:

  — інноваційну реабілітаційну систему «Павук», яка розроблена британськими медиками для індивідуальної реабілітації дітей та підлітків із діагнозом ДЦП, неврологічними хворобами, проблемами руху та моторики;

  — роботизований механотренажер МОТОмед RECK Medizintechnik, який готує дитину до виконання найважливішої функції – ходи – завдяки циклічним обертовим рухам кінцівок;

  — ArmeoPower – це перший роботизований тренажер для проведення одночасної терапії всієї руки – від плеча до пальців;

  — роботизований стіл-вертикалізатор, Hocoma. Використання столів-вертикалізаторів дозволяє вже на ранніх етапах відновної терапії поступово повертати рухливість у кінцівках;

  — апарат для фізіотерапії комбінований «МИТ-11» здійснює комплексний фізіотерапевтичний вплив на дитину з використанням низькохвильового ультразвуку, оптичного потоку червоного та інфрачервоного діапазонів спектра і низькохвильового магнітного поля.

  Крім того, після профілактичного ремонту діти знову отримують процедури на апараті локомоторної терапії «Locomat PRO». Забезпечено технічне обслуговування системи відновлення функції ходи «G-EO Evolution».

  Придбаний останнім часом осушувач повітря для басейну дає можливість надавати послуги з гідрокінезотерапії в більш комфортних умовах.

  Необхідно згадати ще одне корисне та сучасне обладнання, придбане останнім часом, – універсальний комп’ютерний комплекс з корекційно-розвивальною програмою "Живий звук". Він призначений для ефективного розвитку мовлення та когнітивних навичок дітей, що мають сенсорні й інтелектуальні порушення.

  Із січня 2020 року перевезення дітей, які отримують реабілітаційні послуги в Службі соціальної реабілітації (абілітації), буде здійснюватися на новому спеціально обладнаному автомобілі «Peugeot» для дітей з інвалідністю, які мають порушення опорно-рухового апарату. Автомобіль придбано за кошти державного бюджету Міністерством соціальної політики України.

  Досвідчений та високопрофесійний колектив фахівців-реабілітогогів чекає на вас.




Щира подяка благодійному фонду «Янгол поруч»

  Колектив Служби соціальної реабілітації (абілітації) та батьки дітей з інвалідністю дякують за придбання спеціальних апаратів «Форбрейн» Всеукраїнський благодійний фонд «Янгол поруч» в особі голови правління Орлової Вікторії Олександрівни.

  В нашій установі проходить реабілітацію переважна кількість дітей з психічними захворюваннями та розумовою відсталістю (56% від загальної кількості 599 дітей, які пройшли реабілітацію за 2018 рік). Ці діти мають проблеми в розвитку психічних процесів (пам’яті, мислення, уваги тощо), ускладнення в навчанні, порушення аутистичного спектру, мовленнєві та комунікативні вади : алалію, заїкання, дизартрію, що стримують загальний розвиток дітей.

  Заняття на апараті «Форбрейн» в комплексі реабілітаційних заходів, будуть підвищувати можливість обробки слухової інформації, сприяти формуванню у дітей впевненості в своїх силах, мотивувати до навчання, пізнання навколишнього світу.

  Тренажер дасть можливість розвивати та тренувати слухо-мовленнєву систему, урівноважує та знімає хаотичне сприйняття звуків в мозку дитини, покращує пам’ять, концентрацію уваги, координацію рухів, формує почуття ритму.

  Тому щиро вдячні за небайдужість, доброту та чуйність, соціальну активність Всеукраїнському благодійному фонду «Янгол поруч» в особі голови правління Орлової Вікторії Олександрівни, у вирішенні важливого питання підвищення ефективності реабілітації дітей з особливими потребами.




Варто знати, що…

  до Служби соціальної реабілітації (абілітації) 24 квітня завітали гості –представники патрульної поліції Миколаївської області. В розважально-ігровому форматі дітям розповіли про небезпеку, яка може очікувати їх на вулицях; був відпрацьований алгоритм дій у разі виявлення небезпечних предметів. Діти запам’ятали, що поліція – це правозахисний орган, а поліцейські – це люди, до яких треба звертатися в будь-яких ситуаціях.

  Гості продемонстрували вихованцям спецзасоби та дали можливість сфотографуватися у бронежилетах діти з задоволенням розглядали моделі боєприпасів та навипередки фотографувалися в патрульній машині.

  Кожній дитині гості подарували книжки про правила безпеки.

  Сподіваємося, що після такої зустрічі діти запам’ятають правила безпеки та будуть їх дотримуватись.

  


З Днем народження!

  

  Службі соціальної реабілітації (абілітації), раніше Центру ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів «Надія», – 25 років!

  За ініціативи Міністерства та обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, підтриманої облдержадміністрацією, 6 листопада 1993 року підписано Угоду про співпрацю між Елвін Iнк. (США), Міністерством соціального захисту населення України, Фондом України соціального захисту інвалідів та Миколаївською ОДА.

  У березні 1994 року було засновано Центр ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів «Надія», де вперше в Україні розпочали роботу зі створення мережі закладів соціальної реабілітації дітей з інвалідністю.

  Згадати минуле, нелегкий шлях, проблеми, які довелося долати дітям, батькам, колективу Центру ранньої соціальної реабілітації дітей-інвалідів «Надія» допомогла фотовиставка, яка нікого не залишила байдужим.

  Всі присутні чекали початку хвилюючої та радісної події – Службі соціальної реабілітації (абілітації) – 25 років! Адже це особливий день всього колективу, який заклав наріжний камінь Концепції ранньої соціальної реабілітації дітей з інвалідністю, всіх тих, хто дав суттєвий поштовх щодо впровадження цієї системи в Україні. Це вихователі соціальні по роботі з дітьми-інвалідами та їх асистенти, спеціалісти-реабілітологи, медичні працівники, обслуговуючий персонал, батьки, які є та залишаються нашими незамінними вірними друзями та першими порадниками.

  Радо сприймали гості концертну програму, підготовлену членами колективу під керівництвом учителя початкового навчання Єфімако Людмили Василівни та вчителя-логопеда Романової Ірини Олександрівни.

  Теплі слова привітання на адресу Державної реабілітаційної установи висловила одна із її засновників Галина Михайлівна Тазарачева. Лікар-педіатр Валентина Тимофіївна Головіна поділилася спогадами про кроки щодо формування контингенту дітей з інвалідністю, залучення їх до процесу реабілітації.

  Першопрохідникам, які починали справу з вірою в майбутнє, долаючи всі перешкоди, – Галині Михайлівні Тазарачевій, Валерію Івановичу Ляшенку, Лідії Йосипівні Халєєвій, Валентині Тимофіївні Головіній, Світлані Іванівні Волошиній, Олені Владиславівні Рудській, Галині Михайлівні Папієвій, Антоніні Іванівні Скляренко було вручено Вінок шани у вигляді «золотих сердець».

  Із своїми привітаннями до колективу однодумців прийшли: перший заступник директора Наталія Аркадіївна Боровик, заступник директора з питань комплексної соціальної реабілітації Вікторія Валеріївна Бєсова, голова профспілкового комітету Людмила Адамівна Гавріна, завідувач навчальної частини Альона Павлівна Палєєва, методист Володимир Борисович Бажмін.

  Вікторія Валеріївна Бєсова поділилася своїми спогадами, розповіла про злагоджену роботу Державної реабілітаційної установи сьогодні. Щирими теплими словами привітала свій колектив з нагоди 25-річчя з дня заснування керівник Служби Оксана Вікторівна Ребенчук.

  Слова привітання надійшли від колег Центрів соціальної реабілітації дітей з інвалідністю всієї України, від батьків вихованців теплі слова подяки на адресу працівників Центру висловили мама Ірина Валеріївна Величко із сином Красовським Нікітою.

  Заслужений артист України Олександр Щесняк заспівав Перший гімн реабілітаційної установи. Музичні подарунки підготували випускники Служби: на інвалідному візку танцював Володимир Калаш’ян, музичну сувенір-гру на гітарі виконав Микола Красоцький. З піднесенням виконали музичні твори партнери з Миколаївської дитячої музичної школи № 5 (ансамбль флейтистів; дует Пономарьових) і дует гітаристів дитячої музичної школи №8.

  І сьогодні колектив реабілітаційної установи вирішує непрості питання реабілітації дітей з інвалідністю.

  


[1] 23